Het is zover, we gaan naar de Wenne.

Donderdag 18 mei stappen Pierre en ik in de met visspullen afgeladen auto richting Sauerland om 3 dagen te gaan vissen.
Na een reis die 1.5 uur langer duurde door de nodige files komen we aan in Wenholthausen bij Hotel Haus Hochstein .
Even inchecken en vergunningen regelen om meteen daarna bij de rivier te gaan kijken hoe die erbij staat.
De waterstand was vrij laag……. maar we hadden er vertrouwen in dat het wel goed zou komen.
Nadat we heerlijk gegeten hadden in het hotel en een paar biertjes later hebben we onze bedden opgezocht om de volgende dag fit aan de start te staan.

Na het ontbijt even broodjes en beleg halen voor de visdag bij de buurtsuper.

Terwijl wij bij de auto de waadpakken stonden aan te trekken kwam Otto al aangereden. Nadat Otto ook zijn vergunning geregeld had waren we klaar voor de eerste van de 3 visdagen .
Deze vrijdag heeft het op 10 minuten na de hele dag geregend .
Wij zijn achter het Hotel stroomopwaarts gegaan tot ver voorbij de houtzagerij tot einde traject zeg maar.
Zowel Pierre, Otto als ik hebben vandaag veel met de nymph gevist .Er werd ondanks de aanhoudende regen goed gevangen. Bruine forellen en een enkele vlagzalm.
Het formaat van de vissen was aan de kleine kant maar af en toe belandde er ook een mooie grotere in onze netten.
Doorweekt zijn wij aan het einde van de dag naar het Hotel gegaan en hebben de waadkleding daar in de bakkerij gehangen.
Vervolgens weer lekker eten en met wat bier erbij de viservaringen van de dag besproken.
Zaterdag ,
De regen is zo goed als verdwenen, de rivier is wel iets bruiner geworden, maar er valt nog goed te vissen.
Vandaag beginnen we stroomopwaarts en na de ochtend pakken we het stuk stroomafwaarts vanaf het hotel gezien.
We hebben een paar diepe pools en wat stroomversnellingen uitgekamd.
De vangsten waren weer goed en er werd niet alleen op de nymph maar ook op de droge vlieg gevangen.
Zondag , de laatste dag alweer.
De zon heeft vandaag goed zijn best gedaan, wat een mooie dag !
Vandaag hebben we ons verspreid over de Wenne.
Om 1 uur verzamelen bij het bankje voor een broodje .
Weer een goede visdag, grotere vissen dan de vorige 2 dagen.
Otto ving o.a een hele mooie vlagzalm en een hele mooie bruine forel .
Pierre stond ook goed te vangen en bij mij liep het vandaag ook lekker.
In de middag hadden Pierre en ik een mooi stuk ontdekt waar we mooie grote forellen vingen, ik met de peute en Pierre met kleine droge vliegjes volgens mij.
Om een uur of half 5 zijn we maar gestopt, je moet toch een keer stoppen hé.
Voordat we weer naar huis gingen nog even Kaffee mit Torte genomen bij het hotel, en daarna naar huis.
Het was weer een geslaagd weekend, Pierre en Otto bedankt voor de gezelligheid en op naar de volgende vistrip……
Tekst: Raimond.
Foto’s:  Pierre, Otto en Raimond.

1 Comment

• pierre
    Posted 31 mei 2017 23:21 0Likes

Mooi verhaal weer Raimond, top!!
    Als de kleine forellen de kans krijgen om te groeien, ga ik volgend jaar weer graag terug 🙂